I received the Zwift Ride today. Six months ago, I bought a Kickr Core and installed it with the original cog. I am unable to attach cog 2. Once the original cog is removed, there’s no way to secure the second one. It seems like a part is missing. I also can’t find any instructions on how to replace cog 1 with cog 2 on a Kickr Core. The QR code on the box of cog 2 leads to a non-existent page… How can I properly install cog 2?
HI @Bart_Vosters, welcome back to Forums. Juan here from Zwift.
I appreciate you taking this space to post your query. I see you reached out to a colleague via support and they were able to help you out. That’s great!
If there’s anything else we can help you with, feel free to drop us a line at support@zwift.com for personalized assistance. You’re always more than welcome.
Hi Bart,
Ik hoor en lees op diverse plekken dat mensen de oude zwart cog willen vervangen voor de nieuwe Cog 2. Wat is jouw reden? Ik begrijp dat deze veel soepeler loopt? Het geluid en hoe de ketting van mijn Zwift Ride loopt valt me ook wat tegen en ben dus ook geïnteresseerd in de V2.
Heb je deze los besteld ofzo? Ik zou toch verwachten dat ze mij meteen een nieuwe mee zouden sturen
Hi Robert, Ik had begin van het jaar een Kickr Core besteld om te starten met Zwift. Kort nadien kwam de Zwift Ride uit. Ik heb dan gewacht tot alleen het frame te koop was. Bij dit frame is dan de cog 2 geleverd. Ik heb hem uiteindelijk niet vervangen omdat dit niet nodig bleek. De Cog 2 is vooral bedoeld om andere modellen dan de Kickr Core te ondersteunen en compatibel te maken met de Zwift Ride. Ik heb de Cog 2 dus uiteindelijk niet aangebracht. De Zwift Ride is een topproduct en werkt dus zeer goed met de Cog 1. Super stil is het niet, maar zeker wel binnen het aanvaardbare.
Hi Bart,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Oke, ik heb gelezen dat je doormiddel van mini stapjes het zo af kunt stellen dat het nog soepeler loopt.
De Zwift Ride is inderdaad een mooi product. De mijn kwam helaas met een gebogen voorste kettingwiel. Inmiddels gisteren een nieuwe ontvangen. Deze loopt een stuk beter, maar nog steeds een hele kleine slag hierin. Dus je begrijpt dat ik nu wat scherper ben ik afwijkingen.
Maar bedankt voor je snelle reactie!!
Groet,
Robert