Support for Dutch language

Hallo, graag had ik zwift in het NEDERLANDS gezien,ik begrijp een klein beetje engels, frans helemaal niet als ook chinees. Als men aan het trainen is ,plaatst men tekst op het scherm,die je al puffend moet lezen, en ook nog begrijpen voor dat je het begrepen hebt is er al een andere tekst.
Dit is zo vermoeiend en demotiverend, ik wordt daar zo moe van. Daarom had ik graag ZWIFT in het NEDERLANDS gezien, het kan toch niet moeilijk zijn in deze tijd om het nederlands te voorzien,als je denkt wat BELGIE en NEDERLAND al betekend heeft in het wielerpeleton.
Graag had de zwifters van uit belgié en nederland gevraagd om mij daar in te steunen, met masaal de vraag te stellen om de NEDERLANDSE taal op zwift te verkrijgen.
Dank bij voorbaat

Ik heb geen probleem met Engels, maar begrijp de vraag.
Dus bij deze een eerste stem.

1 Like

For the moderators: this is a request to add Dutch language support to Zwift.

Hoi André, misschien kun je de titel aanpassen jaar ‘Dutch language support’ of iets dergelijks? Ik weet namelijk niet of de mensen die dit namens Zwift lezen het anders gaan begrijpen.

1 Like

André Van Hoof,Hallo, graag had ik zwift in het NEDERLANDS gezien,ik begrijp een klein beetje engels, frans helemaal niet als ook chinees. Als men aan het trainen is ,plaatst men tekst op het scherm,die je al puffend moet lezen, en ook nog begrijpen voor dat je het begrepen hebt is er al een andere tekst.
Dit is zo vermoeiend en demotiverend, ik wordt daar zo moe van. Daarom had ik graag ZWIFT in het NEDERLANDS gezien, het kan toch niet moeilijk zijn in deze tijd om het nederlands te voorzien,als je denkt wat BELGIE en NEDERLAND al betekend heeft in het wielerpeleton.
Graag had de zwifters van uit belgié en nederland gevraagd om mij daar in te steunen, met masaal de vraag te stellen om de NEDERLANDSE taal op zwift te verkrijgen.
Dank bij voorbaat

Beste Bart,
Is het mogelijk dat u dit doet in mijn plaats,Engels is wel moeilijk
voor mij.
Dank bij voorbaat,
Met Vriendlelijke Groeten,
André Van Hoof

Hallo André,

Ik zag dat je de titel hebt aangepast. Volgens mij is het verzoek duidelijk. Veel meer kunnen we niet doen. Op dit forum kunnen mensen verzoeken indienen en als er genoeg op wordt gestemd, dan kan er door Zwift op worden gereageerd en is er een kans dat het voorstel wordt geïmplementeerd.

Het zou best kunnen dat er om commerciële redenen ook nog wel naar Nederlands wordt gekeken, dus misschien komt het via die weg nog aan bod.

1 Like

English response:
In case any English-speaking Zwift staff are reading (@shooj?) , Andre’s feedback could also help lots of people outside the Netherlands…

As well as asking for Dutch language support, Andre says he speaks “a little English” but can’t understand the instructions in workouts before the text disappears from the screen.

Therefore an improvement which would benefit ALL Zwift users whose understanding of a supported language is limited would be for workout instructions to be visible for longer. For example if instructions remain visible in a text window on the left of the screen, or in the Companion app, this could help.

This would help Zwift be more inclusive to everyone; I’ve even seen fluent English speakers who miss instructions on screen!

[Apologies to those reading this in Dutch; I translated this through Google]

VERTALING IN HET NEDERLANDS:
Mocht een Engelstalige Zwift-medewerker meelezen, dan kan de feedback van Andre ook mensen buiten Nederland helpen…

Naast dat hij om Nederlandse taalondersteuning vraagt, zegt Andre dat hij “een beetje Engels” spreekt, maar de instructies tijdens trainingen niet kan begrijpen voordat de tekst van het scherm verdwijnt.

Een verbetering die ALLE Zwift-gebruikers ten goede zou komen, wier begrip van een ondersteunde taal beperkt is, zou daarom zijn dat trainingsinstructies langer zichtbaar zijn. Instructies kunnen bijvoorbeeld zichtbaar zijn in een tekstvenster aan de linkerkant van het scherm of in de Companion-app.

Dit zou Zwift helpen inclusiever te zijn voor iedereen; Ik heb zelfs vloeiende Engelse sprekers gezien die de instructies op het scherm missen!

[Excuses aan degenen die dit in het Nederlands lezen; Ik heb dit via Google vertaald]

1 Like

The request for Dutch support has been passed to our Localization team. We can definitely do a lot more to improve our platform beyond the languages Zwift already supports.

3 Likes