Bonjour !
Je voudrais savoir quoi faire pour que mes données enregistrées par mon 2ème capteur de puissance correspondent aux valeurs qui sont relevées sur mon application “Stages Cycling” ? J’ai bien fait la mise à zéro avant de rouler, pourtant il y a un écart de -40% sur les valeurs quand je les télécharge sur zwiftpower:
Did you accidentally record from the right side power meter? Make sure that 43930 is the left power meter. There is a label on the crank arm with the number.
Also ensure that you have the crank arm length set correctly in the Stages app. Incorrect crank arm length can only account for a few percent though.
Merci bcp pour la réponse. mais oui il s’agit bien de la gauche car je n’en ai qu’une et la longueur est ok.
Par contre, malgré le fait que j’ai fait la mise à zéro, je vois que dans la colonne “Zeroes” j’ai une grosse différence avec la valeur que j’avais (818) soit env -38%
Est-ce que cela peut-être ça ?
Do you mean 818 was the zero reset value from the Stages app? That is not related to the existence of zeroes in your power data.
Do you have a fresh battery in the power meter?
What happens if you pair the Stages power meter to Zwift directly instead of using the Direto for power? Does it work well or is your power lower than expected? Do you experience drop outs or disconnections?
You could also try analyzing the data in the DC Rainmaker tool and see if any patterns emerge: